att ha distans till sig själv

nu har jag inhalera å ska lägga mig i snarklådan å drömma vackra drömmar för imorgon ska jag upp på morgonen å rulla till jokkmokk å kidnappa min karl;)

Jag å jimmy ;)

det allra bästa med att ha cf är nog att man har rätt å få bilstödet pga sjukdomen. jag minns så väl när försäkringskassan ringde mig och sa att jag hade blivit beviljat det och jag fick välja bil, de var lycka:)
nej, sen finns de många andra saker som är bra, som att jag lärt mig ta ansvar och inte bara tänka just för sekunden utan även en vecka framåt. visst kan man ju få de på annat sätt också meen..
sen har jag perspektiv och distans till saker och ting och jag är inte den som tar min cf som något som ska tystas ner eller inte pratas så mkt om...

som när man ser en person som är cp, alltså har sjukdomen cp. så brukar jag säga att de där är ju ett riktigt cp.
då kan endel reagera med att säga: men va säger du? tänk om någon hade sagt så om dej?
jag brukar då svara: jofan då hade jag blivit förbannad, jag har ju inte sjukdomen cp, men om dom kallar mej slemhärk eller att jag har mongolungor, då hade jag bara garva:)

så tacklar jag det hela. hur gör ni andra?

peace out/hostkärringen =p

Kommentarer
Postat av: Lisa

haha jag är tvärt om...

Skäms över cf så mycket att de rent är löjligt.. Pratar helst inte om det. Är tillsammans med calle heter han, har varit de nu i snart 9månader. Och innan jag vågade berätta för han ... vet inte hur länge det tog. Jag skäms att inhalera inför han,de har jag gjort en gång.. på dessa 9månader. Det är fan i mig sjuk, jag är larvig det vet jag. Men jag skäms över den mer än jag vet inte vad. nu har han fått mig att må mycket bättre osv, så nu är de inte lika farliogt att berätta den för folk! Men att inhalera för folk, de klarar jag bara inte av. Det tycker jag är sjukt pinsamt :S och så ska de inte vara.... Måste bli ändring på det där.

2009-03-22 @ 17:57:45
URL: http://lisahunesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0